Prostia omeneasca – fapte si naravuri

|
„Bre! mulţi proşti am văzut eu în viaţa mea, dar ca voi n-am mai văzut. Mă... duc în lumea toată! Şi de-oiu găsi mai proşti decât voi, m-oiu mai întoarce acasă, iar de nu, ba”,spunea personajul lui Ion Creanga, in povestea „Prostia omeneasca”.
N-am gasit, ce-i drept, pe nimeni care sa urce nucile-n pod cu tapoiul, insa prostia din ziua de azi, are o noua latitudine.

Trec peste faptul ca romanii sunt considerati hoti, betivi si mai nou, profanatori de morminte si-mi aduc aminte de un barbat, trecut de 40 de ani. Eram in centru. Pe langa mine, trece un roman la brat cu doua filipineze si-i spune altuia, aflat mai in fata, pe-un accent moldovenesc si foarte mandru: „ Baaa, di o viata astiept sa umblu la brat cu doua fimei!”

Apoi, daca ai noroc, poti sa nu auzi apelative „haide, fa!”, „uita-te, fa!” sau „fa, proasto!”.

Acum, vreo doi ani, o prietena a venit in vizita. La plecare spre Romania, s-a gandit sa-i cumpere tatalui un cadou, o broscuta de plastic ce urma sa fie pusa in curte, alaturi de pitici si ce mai avea dansul pe acolo, langa micul lac.
La casa, doua romance povesteau in timp ce puneau produsele in pungi, si observand broscuta de plastic au inceput sa se hlizeasca „ce broasca raioasa, hi hi, ha ha... ce dracu’ faci cu asta?”. Am ramas mute si si-au dat seama ca am inteles, urmand sa schimbe tonul si sa ne intrebe daca suntem in vacanta, in Cipru.

Tot cu ceva timp in urma, mergand spre Italia cu autocarul, o femeie vorbea la telefon cu sotul ei, ramas in tara: „te iubesc, ai grija de copii!”. Imediat ce a terminat convorbirea, femeia l-a sunat pe un italian, si pe acelasi ton cald i-a marturisit ca-l iubeste si ca de-abia asteapta sa-l vada.

Urmatorul mesaj nu mai are nevoie de nicio prezentare



Sa nu credeti ca cipriotii sunt mai presus decat romanii. Trebuia sa ne mutam intrun alt apartament, din cauza umezelii si a igrasiei. Proprietarul ne-a acuzat pe noi de producerea mucegaiului afirmand ca l-am adus de la sala de sport, si raspandirea lui prin simplul fapt ca nu ne spalam, dovada fiind factura la apa, pe care probabil o compara cu a lui, posesor de vila cu piscina.
Am vrut un apartament in aceeasi zona si am stabilit o intalnire cu un domn. Am ajuns mai repede si l-am asteptat in masina. La un moment dat, apare un BMW X5 din care coboara un nenea rotund.
Deschide portiera si scoate doua perne „decorative” pe care le scutura gretos de praf, apoi dispare in cladire. Am urcat si noi. Si am aflat ca apartamentul era „complet” mobilat si utilat cu o canapea uzata, plus pernele din dotare.

Va urma.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu