O fapta buna... pe saptamana!

|
Nu, inca n-am plantat niciun pom, n-am salvat pe nimeni de la inec, n-am zidit nicio casa, n-am crescut un copil.
Mi-am propus, anul trecut, sa fac macar o fapta buna pe saptamana. Impulsul a venit dupa ce am vazut filmul „Seven pounds” , pe care l-ati vazut si voi, sunt sigura.

Apreciem si ne bucuram cand cineva ne ajuta. Vedem, in jur, ca mai exista si oameni buni, saritori. Primim si speram sa daruim mai departe. Dar ce facem cand vine vorba de fapte?

Am cumparat dulciuri si le-am dus copiilor saraci din partea turca (Cipru de Nord). Am mai donat niste bani si s-au cumparat hainute si alimente unei familii defavorizate. Am dus un amic amarat la aeroport.
Cam atat. Intrun an de zile!

Recunosc, e foarte usor sa faci rau, sa pui etichete, sa jignesti si e foarte greu sa te schimbi, sa ajuti, sa saluti, sa multumesti cuiva. E usor sa pui la zid pe cineva si sa-l arati cu degetul... E greu sa iubesti neconditionat...

Apreciez gestul unui roman care a renuntat la biletul sau de avion si i l-a daruit unui concetatean, aflat in spital, aici in Cipru.
Apreciez gestul unui cuplu care a adapostit o familie venita din Romania, la munca, tot in Cipru. Acestia din urma, au ramas pe drumuri, dupa ce firma, la care lucrau, a refuzat sa–i plateasca.

Haideti sa facem o fapta buna pe saptamana! Impartasiti-o aici, sa luam aminte. Nu este loc de lauda ci doar un mijloc de incurajare.

6 comentarii:

Anonim spunea...

In momentul de fata, societatea in care traim este una bolnava, mai bolnava ca niciodata, nu ca in trecut ar fi fost altfel. O societate cangrenata de egoism si indifereta. Desigur, toata lumea vorbeste de acte de caritate, de altruism, toata lumea exclama "vai saracul", "ce mila imi e de ei" dar atat. In ziua de azi nimeni nu pare capabil (cu cateva exceptii) sa treaca peste propriul comfort. Toti suntem interesati de propria "supravietuire" care de fapt si de drept nu este nimic altceva decat o amagire a propiei constiinte.

oana H spunea...

Adevarat ce spui! Dar, faptele bune nu trebuie sa se rezume numai la material. O fapta buna este orice fel de ajutor sau "buna ziua" unui vecin!
Ca tot suntem la fapte bune, azi am ajutat-o pe o amica, mi-am calcat pe mandrie si am fost intr-un loc unde nu as fi vrut sa fiu.

Zilele trecute, am luat o pisica de pe strada si incerc sa o fac "mare", dupa cateva tentative de a creste alti blanosi.
Si tot la capitolul tentative, incerc sa am grija de plantele si florile care in trecut mi se ofileau.
Sunt si acestea niste fapte bune. :)

Anonim spunea...

Nu ma refeream in nici un caz doar la aspectul material. Ci doar la faptul ca din dorinta ascunsa de a ne menaja comfortul si de a ne impaca in acelasi timp constiinta s-ar putea adesea sa facem doar "faptele bune" care ne convin. De exemplu sa presupunem ca am un amic care este intr-o situatie dificila din punct de vedere financiar. In cazul de fata am doua optiuni, fie il inbarbatez "lasa gigele ca trece, ai sa vezi tu" lucru relativ usor de facut caci nu ma costa prea mult, sau as putea sa ii sar in ajutor cu niste bani, chiar daca asta ar insemna ca trebuie sa fac un sacrificiu, sa zice ca luna asta nu as mai putea merge la munte.

Vulpitza spunea...

Este asa de usor sa facem fapte bune, la unele nici nu simtim efortul. Si cel mai important este sa ne propunem mai intai asta. Felicitari si mult succes in fiecare saptamana.

Anonim spunea...

Te-ai laudat cu faptele bune... asta nu e fapta buna

oana H spunea...

Tocmai ca nu! Asta e si ideea: "Haideti sa facem o fapta buna pe saptamana! Impartasiti-o aici, sa luam aminte. Nu este loc de lauda ci doar un mijloc de incurajare".

Trimiteți un comentariu